preloader

Syfon Studio

Własna firma krok po kroku – praktycznie // Sobota, godz. 11:00–11:45


Filip Tofil i Ula Janowska są absolwentami ASP w Warszawie. Działają na styku projektowania graficznego, świata sztuki oraz akcji społecznych, często realizując autorskie projekty. Syfon Studio było wielokrotnie nagradzane – projektanci otrzymali I nagrodę na Biennale Plakatu w Boliwii, byli również wyróżniani w konkursach na Projekt Roku STGU oraz Galerii Plakatu AMS.


syfonstudio.com

Na Elementarzu opiszą najważniejsze problemy, dylematy, z którymi musieli się zmierzyć po obronie dyplomu w szkole artystycznej i przy tworzeniu własnego studia projektowego. Opowiedzą o tym czy lepiej działać solo, czy w grupie, jak przeprowadzić proces projektowy w taki sposób, aby wycisnąć z niego jak najwięcej frajdy, jak radzić sobie z papierologią (także w przypadku prowadzenia firmy) oraz jak spać spokojnie mimo zbliżającego się deadline’u.

Karolina Szalewska – Urząd Miasta Poznań

Własna firma krok po kroku – formalnie // Sobota, godz. 12:00–13:30


Pracownik Wydziału Działalności Gospodarczej i Rolnictwa Urzędu Miasta Poznania, koordynator Ośrodka Doradczo-Szkoleniowego dla przedsiębiorców działającego w poznańskim magistracie. Doradca biznesowy, autorka publikacji nt. procedur związanych z zakładaniem i prowadzeniem własnej firmy. Jej największą zawodową pasją jest prowadzenie warsztatów i szkoleń dla osób myślących o rozpoczęciu lub rozwoju działalności gospodarczej oraz zajęć z przedsiębiorczości dla studentów i uczniów nie tylko poznańskich szkół i uczelni. Od lat współpracuje z wieloma poznańskimi instytucjami wsparcia biznesu, promując przedsiębiorczość i przedsiębiorców, m.in. podczas organizowanych corocznie przez Miasto Dni Przedsiębiorczości Poznań.

karolina_szalewska@um.poznan.pl // www.poznan.pl/firma

Karolina opowie o tym jak rozpocząć działalność gospodarczą i ją rozwijać, bez ryzyka popełnienia – szczególnie na początku prowadzenia własnego biznesu - błędów, które mogą drogo kosztować. Krok po kroku przedstawi procedury, które wiążą się z rejestracją firmy, opowie o prawach i obowiązkach przedsiębiorców, skupiając się przede wszystkim na tych związanych z podatkami i ubezpieczeniami społecznymi.

Mamastudio

Negocjacje i wycena prac projektowych // Sobota, godz. 13:45–15:00


Jedno z pierwszych niezależnych studiów dizajnerskich w Polsce. Wielokrotnie nagradzane na polskich i międzynarodowych konkursach projektowych, w tym RedDot, Wolda, Kreatura, KBD.

www.mamastudio.pl

Mamastudio opowie o tym, jakie kryteria brać pod uwagę w wycenie własnej pracy, jak napisać ofertę dla klienta oraz w jaki sposób negocjować stawki.

Agnieszka Cegła

Papier – jedno słowo, a wiele możliwości // Sobota, godz. 17:00–17:30


Agnieszka Cegła – menedżer produktu linia papierów ozdobnych w firmie Europapier – Impap Sp. z o.o., pomysłodawczyni i autorka bloga Papierowydizajn.pl „Jako nastolatka pomagałam mamie i wujkowi w ich firmie. Zajmowali się dystrybucją papieru. Uczyłam się rozróżniać rodzaje papieru, poznawać jego formaty. Praca w papierowej branży to nie przypadek, to splot sprzyjających okoliczności. W Europapierze odpowiadam za grupę papierów ozdobnych. Dbam o ofertę, by zawsze była ciekawa i co najważniejsze dostępna. Codziennie szukam na świecie nowych papierów, które mogą znaleźć nabywców w Polsce i pozwolą stworzyć wyjątkowe prace czy publikacje. W grudniu 2014 roku powstał blog. PapierowyDizajn.pl jest miejscem, w którym można opowiadać o nowościach, ciekawych projektach, papierowych wydarzeniach, interesujących twórcach z branży. Chciałam pokazać całemu światu jak ciekawy może być papier i jak wiele dzieje się w tym świecie.”

Jacek Kłosiński / klosinski.net / Engram

Jak znaleźć skarb? // Sobota, godz. 17:45–18:45


Współzałożyciel agencji brandingowej ENGRAM oraz jednego z najbardziej  poczytnych blogów z branży kreatywnej – kłosiński.net. Pisze, opowiada, projektuje i ugania się za piłką.

www.klosinski.net // www.studioengram.pl

Jacek spróbuje odpowiedzieć na pytanie, czy dla projektantów jest inna droga niż projektowanie.

Studio Otwarte

Relacje, kreacje i jeszcze raz relacje // Niedziela, godz. 11:00–12:00


Od 2000 r. projektują grafikę użytkową, specjalizując się w identyfikacji wizualnej i brandingu. Są jednym z najbardziej cenionych studiów projektowych w Polsce.

http://www.otwarte.com.pl/

Marcin i Mirek opowiedzą o tym jak budować relację z klientem, jak efektywnie się z nim komunikować i jak sprawić żeby chciał wrócić i polecić nas znajomym.

Marcin Olkowicz

Skuteczna prezentacja siebie i swoich projektów // Niedziela, godz. 12:15–13:00


Marcin Olkowicz od 25 lat skutecznie łączy pracę w świecie komunikacji marketingowej z pasją zawodu trenera, coacha i wykładowcy, specjalizującego się w przygotowywaniu prelegentów do prezentacji publicznych oraz przedstawiania siebie, własnych idei i pomysłów. Prowadzi zajęcia z tej tematyki ze studentami, w tym kierunków wzorniczych.

marcin.olkowicz@gmail.com

W trakcie EP2015 zajmie się zagadnieniem skuteczności w komunikacji prezentacyjnej, zachęcając do dyskusji o różnicy między efektywnością a efektownością prezentacji.

Spróbuje też odpowiedzieć na pytanie dlaczego niektórzy skuteczni prezenterzy noszą golfy i co z tego wynika dla projektanta.

Paweł Walentynowicz

Konstrukcja umowy o dzieło // Niedziela, godz. 13:15–14:15


Adwokat, absolwent UMK w Toruniu i aplikacji sądowej w Warszawie. Partner zarządzający w kancelarii Rivers & Lawson. W swojej działalności zawodowej zajmuje się przede wszystkim umowami - w różnych odcieniach (np. umowa o przeniesienie praw autorskich do logo; umowa na wykonanie tankowca) i w różnych fazach (negocjowanie, tworzenie, poprawianie, wypowiadanie, toczenie sporu sądowego). 

www.riverslawson.com

Każdy uczestnik otrzyma przykładową umowę o dzieło, którą doktor Bieczyński krok po kroku omówi na wykładzie. Zwróci uwagę na najważniejsze paragrafy oraz punkty, które można zmieniać w zależności od specyfiki zlecenia. Niezbędnik każdego projektanta rozpoczynającego pracę na własny rachunek. 

Jan Kallwejt

Jak utrzymać się z ilustracji? // Niedziela, godz. 16:00–16:45


Ilustrator współpracujący z takimi tytułami jak Newsweek, Przekrój, włoskie wydanie Elle, czy Guardian. Swój czas dzieli między Warszawę a Barcelonę.

Jan opowie o kulisach bycia ilustratorem – o współpracy z wydawnictwami, gazetami i dużymi firmami. O tym jak zdobywa zlecenia i czy możliwe jest utrzymanie się wyłącznie z tworzenia ilustracji. Na podstawie swojego dwunastoletniego doświadczenia, opowie o tym co sam chciałby wiedzieć kiedy zaczynał.

Chris Kwacz

7 grzechów głównych personal brandingu w social media // Niedziela, godz. 18:00–18:45


Digital Director w Agencji VMR. Spędził pięć lat w strukturach Grupy Allegro gdzie odpowiedzialny był za strategię i rozwój wszystkich kanałów Social Media. Współtwórca Agencji Get More Social. Organizator Konferencji Internet Trends oraz trzech edycji Konferencji E-nnovation. Wielokrotny Mentor Startup Weekend, DemoCamp i Startup Sprint. Autor bloga o bieganiu On The Move. Fan alternatywnej muzyki elektronicznej.

onthemove.com.pl // soft@go2.pl

Chris przybliży nam tajniki budowania swojego wizerunku w sieci i na przykładach pokaże jak efektywnie używać do tego mediów społecznościowych.

Adam Twardoch

Jak wyżyć z robienia w literach // Niedziela, godz. 19:00–19:45


Współtwórca oprogramowania FontLab, serwisu MyFonts i rodziny krojów Lato, działacz i krytykant typograficzny, Berlińczyk z Tychów.

Tekst jest dziś ważniejszy niż kiedykolwiek, bo każdy SMS to typografia. Rynek cyfrowych czcionek, fontów, krojów pism jest nieco specyficzny. Jak się na nim znaleźć? Jak się utrzymać? I co na nim robić?